Veelgestelde
vragen
Misschien heb je een nog een vraag waar je geen antwoord op vond.
We helpen je graag verder in de verzameling veelgestelde vragen.
​
​
Mijn PC is traag. Wat kan ik hieraan doen?
​
Wanneer is een werkpost aan vervanging toe?
​
Hoe voeg ik een netwerkschijf toe?
​
Ik weet mijn Windows wachtwoord niet meer, hoe los ik dat op?
​
​
Wat zijn de voordelen van VoIP?
​
Blijf ik bij een internetstoring telefonisch bereikbaar?
​
Hoe verloopt de overstap naar VoIP telefonie?
​
Wat is het verschil tussen domeinnaamregistratie en hosting?
​
Mijn website geeft aan 'onbeveiligde verbinding'
​
Ik heb al een domeinnaam en e-mailadres, kan ik dan nog overstappen?
​
Is het verhuizen van een domeinnaam ingewikkeld?
​
Kan ik mijn eigen mailserver of Office 365 blijven gebruiken?
Cloud
IaaS, PaaS, SaaS - wat is het verschil?
​
Zijn mijn gegevens wel veilig in de cloud?
​
Wat is het verschil tussen private cloud, public cloud en hybrid cloud?
​
Wat als de verbinding uitvalt?
​
Welke investering moet ik eigenlijk voorzien als ik wil overstappen naar de cloud?
-
Wat is VoIP?VoIP is de afkorting van Voice over Internet Protocol, oftewel bellen via het internet. We schreven een blogartikel waarin we van A tot Z uitleggen wat VoIP is en hoe het precies werkt.
-
Wat kost VoIP 3CX?De kost voor het hosten van je VoIP 3CX centrale is afhankelijk van de grootte van je bedrijf. Een gemiddelde KMO betaald 295 € per jaar. Daarnaast betaal je een vaste kost per maand voor elk telefoonnummer dat je in gebruik hebt. Ook hier zijn prijsvariaties mogelijk op basis van het type nummer en de aantallen die je nodig hebt. Reken hier gemiddeld op 5 € per nummer per maand. Vervolgens betaal je, net zoals bij het klassieke bellen, voor je belverbruik. Deze tarieven zijn afhankelijk van de provider waar je voor kiest. Je kan er wel vanuit gaan dat ze ongeveer 30% goedkoper zijn dat de klassieke beltarieven.
-
Heb ik nog vaste toestellen nodig?VoIP werkt door gesprekken te coderen en te verzenden via internet, dus je hebt een apparaat nodig dat is aangesloten op internet om gebruik te maken van deze technologie. Dit kan een vaste telefoon zijn of een app op je smartphone of computer.
-
Heb ik een aparte telefooncentrale nodig?Een VoIP 3CX centrale is niet te vergelijken met de vroegere, dure en uitgebreide telefooncentrales. Je hoeft niet langer zelf te investeren in de hardware voor een telefooncentrale. Een VoIP 3CX centrale staat meestal in de cloud, waar je via een abonnementsvorm gebruik van kunt maken.