top of page
Het antwoord niet gevonden?

Dankjewel voor je vraag! Je ontvangt zo snel mogelijk een antwoord.

Banner FAQ

Veelgestelde
vragen

Misschien heb je een nog een vraag waar je geen antwoord op vond.

We helpen je graag verder in de verzameling veelgestelde vragen. 

Cloud

  • Wat is VoIP?
    VoIP is de afkorting van Voice over Internet Protocol, oftewel bellen via het internet. We schreven een blogartikel waarin we van A tot Z uitleggen wat VoIP is en hoe het precies werkt.
  • Wat kost VoIP 3CX?
    De kost voor het hosten van je VoIP 3CX centrale is afhankelijk van de grootte van je bedrijf. Een gemiddelde KMO betaald 295 € per jaar. Daarnaast betaal je een vaste kost per maand voor elk telefoonnummer dat je in gebruik hebt. Ook hier zijn prijsvariaties mogelijk op basis van het type nummer en de aantallen die je nodig hebt. Reken hier gemiddeld op 5 € per nummer per maand. Vervolgens betaal je, net zoals bij het klassieke bellen, voor je belverbruik. Deze tarieven zijn afhankelijk van de provider waar je voor kiest. Je kan er wel vanuit gaan dat ze ongeveer 30% goedkoper zijn dat de klassieke beltarieven.
  • Heb ik nog vaste toestellen nodig?
    VoIP werkt door gesprekken te coderen en te verzenden via internet, dus je hebt een apparaat nodig dat is aangesloten op internet om gebruik te maken van deze technologie. Dit kan een vaste telefoon zijn of een app op je smartphone of computer.
  • Heb ik een aparte telefooncentrale nodig?
    Een VoIP 3CX centrale is niet te vergelijken met de vroegere, dure en uitgebreide telefooncentrales. Je hoeft niet langer zelf te investeren in de hardware voor een telefooncentrale. Een VoIP 3CX centrale staat meestal in de cloud, waar je via een abonnementsvorm gebruik van kunt maken.
bottom of page