DANDOY is een logistiek bedrijf dat internationaal opereert vanuit Asse in de Brusselse rand. Dit familiebedrijf onder leiding van Vincent Dandoy telt een 50-tal werknemers en bestaat al sinds 1925.
In die kleine 100 jaar groeide de firma uit tot een vaste waarde in transport, warehousing en diverse logistieke oplossingen. Ze zijn vooral gespecialiseerd in gevaarlijke goederen (ADR) en bieden 20 000 m2 magazijnruimte, volledig conform de ADR- en SEVESO-normen.
DANDOY is leider op de Franse transportmarkt en bedient verder ook de Benelux en Centraal-Europa. Dagelijks dienen heel wat goederen tijdig op hun bestemming te geraken. Een feilloze ICT-infrastructuur is daarom een absolute must. En die garantie biedt NEDDINE Solutions.
“Wij zijn al 15 jaar vaste klant bij NEDDINE Solutions”, vertelt Luc Cottyn. Hij is ICT Manager bij DANDOY en eerste aanspreekpunt voor NEDDINE. “NEDDINE beheert ons serverpark en heeft onze hele netwerkinfrastructuur opgebouwd. Zij zorgen ervoor dat onze ICT optimaal draait en dat we in een veilige virtuele omgeving kunnen werken, dag én nacht.”
Luc is specialist in digitaliseren van interne bedrijfsprocessen. “Bij DANDOY zetten we daar momenteel hard op in, met alle mogelijke technische tools binnen en buiten onze kantoormuren. Niet alleen de burelen, maar ook onze vrachtwagens en magazijnen worden steeds meer ondersteund door automatisering. Ondertussen lanceerden we een gloednieuwe website waar gebruiksgemak voorop staat.”
Naar hun klanten toe wil DANDOY een flexibele en snelle service bieden. “De klant staat bij ons centraal”, legt Luc verder uit. “Hij moet snel informatie kunnen opzoeken op het digitale klantenportaal, op elk moment van de dag en overal ter wereld. Al die interne en externe bedrijfsprocessen vereisen technisch gezien dus een krachtige ondersteuning.”
DANDOY vond in NEDDINE Solutions een betrouwbare partner. “Onze ICT-infrastructuur is voorzien van de laatste technologieën met de daarbij horende virtualisatie”, legt Luc uit. “Bovendien kunnen onze mensen perfect vanop afstand werken.”
“NEDDINE staat in voor de monitoring van onze servers en pc’s. Dreigt er iets fout te lopen, dan hebben ze het meteen gezien en grijpen ze snel in. Stel dat een computer bij ons te traag werkt, dan onderneemt NEDDINE meteen de gepaste actie. We hoeven niet eens te bellen. Zo’n service waarderen wij enorm.”
"Neddine biedt oplossingen op maat en binnen het vooropgestelde budget"
“NEDDINE is ook een flexibele teamplayer. Voor een update van onze internetlijn kwamen zij als derde partij tussen in de communicatie met Proximus. Dat hielp de zaken extra snel vooruit. Of nog: zij hebben ons fantastisch geholpen met de vernieuwing van ons pc-park. Ze boden een oplossing op maat en bleven binnen ons budget.”
“Het strafst was hun interventie bij het waterlek in onze serverroom. NEDDINE heeft toen het hele weekend doorgewerkt en tegen maandag was alles weer operationeel. Top!”
De digitale toekomst van DANDOY lijkt alvast verzekerd. Luc: “Als we onze leiderspositie ook in de toekomst willen behouden, dan moeten we blijven werken aan die digitale groei.”
“Een van onze doelstellingen is dan ook de bedrijfsprocessen, intern en extern, te blijven optimaliseren. We investeren verder in automatisering en schakelen met onze ICT naar de 7de versnelling. Daarbij hebben we alle vertrouwen in NEDDINE Solutions, dat zij ons hardwarematig maximaal blijven ondersteunen.”
Bron foto's: www.dandoy.be
Comentarios